Lägesrapport från Hudiksvall BF

Hej!

Vi ska nu samlas för gemensamt möta med alla som går på LMAB, Vi tänkte ha vårat möte den 1 juli.

Hej!

Vi ville då träffas för att få allas upplevelser om mottagningen och förslag och ideer hur vi kan påverka så att det blir ett brukar vänligare klimat. Jag berättade tidigare om ett möte med mottagningen i Augusti, men det var ett missförstånd från min sida. Dom hade en önskan att träffa oss nu på våren, både Brukar föreningen men även oss på LMAB, Sen pratade jag och Lisa om att träffas i Augusti när alla är tillbaka från semestrarna. Jag trodde då detta var någon bestämt men så var inte fallet. Jag ska träffa mottagningen på måndag och tar då upp att vi alla vill samlas. Jag hoppas och tror att det är något som vi alla vill!!!……..

Sen tänkte jag bara säga att Lisa är tillbaka den 1 Juli:) Det ser jag fram emot!   Jag går på semester sista veckan i juni och blir ledig i ca 5 veckor. Det är så att jag har en son med funktions hinder och han kan inte vara på fritids när det inte finns ordinarie personal. Så jag kommer att få sjukintyg  så att jag kan få vara hemma med honom fram till 1 Augusti , men då finns förmodligen Lisa här och kan hjälpa dom som behöver eller vill ha våran hjälp eller ha frågor av något slag,. men jag finns ju kvar ett tag till:) än är ju ingen semester. Jag ville bara informera om detta.,

Vill även passa på att säga att hör gärna av dig till oss om du vill hjälpa till i föreningen/ Det har ju blivit lite svårt nu när vi står utan lokal, men vi försöker ända hålla liv i föreningen, genom att dagligen arbeta med viktiga frågor som rör alla brukare!

Den 1 Juli kommer vi ha möte för alla inom LMAB/ Hudiksvall, 17:00, Plats hos mig Annelie. Ni hittar mig under Hudiksvalls Brukarförening fb.  ( skicka ni mig erat telefon nr så kan jag påminna dagen före om så önskas……)
Vi tänkte då diskutera hur man kan uppnå ett brukarvänligare mottagning, upplevelser, ideer.  ( Tanken är att vi vill få till ett möte med våran mottagning, där alla vi i LMAB är med)

Vi har haft väldigt liten uppslutning på våra möten, men din röst är viktig! Det är dina frågor som vi vill arbeta för!

Det är tillsammans som vi blir starka! Så hör gärna av er till mig om ni undrar något eller vill ha stöd eller hjälp

Vi kommer även att ha möte där alla brukare är välkomna!!!, men återkommer om tid och plats för det lite senare!

Hudiksvalls Brukarförening / genom Annelie Käll