Pressmeddelande: X-CONS stödjer substitutionsbehandling

Inslaget häromdagen på Svt har förvirrad många av våra medlemmar och samarbetspartners. Så för er information så stödjer vi diverse substitutionsbehandlingar, så som subutex och metadon m.m. Som vi alltid har sagt är att vi inte kan stå över vetenskapen och läkare, vi är inte utbildade för det. Vår mål och vision är att hjälpa människor och inte stänga ut dom, så vi fortsätter med det vi är duktiga på.

// X-CONS Riksförbunds Ordförande Peter Söderlund

// X-CONS Riksförbunds Ordförande Peter Söderlund