Till medlemmar och vännner, årsmöte o ny flytt!

Så var det dags igen! Vi befinner oss återigen i ett lokalbyte, vilket medför att det ibland kan vara svårt att nå oss, vi beklagar detta. Vi sitter nämligen fram till inflytten (senast 1 juni) i de nya lokalerna utspridda på flera ställen. Vi vill nu också inbjuda alla till Svenska Brukarföreningens årsmöte med utdelning av BRUKARVÄNSPRISET 2005
TORSDAG 26 Maj kl 17.15 (Magnus Ladulåsgatan 3 Södra stationsområdet T-Bana Mariatorget eller Buss 4 till Rosenlunds sjukhus)
Mötet börjar traditionsenligt med utdelning av BRUKARVÄNSPRISET.
Dom nominerade är:
– Dr Massimo Barra / Vice Ordförande Internationella Röda Korset & Röda Halvmånen.
Sedan 1974 har Dr Massimo Barra inom Röda Korset oförtrutet kämpat för harmreductionmodellen. Han är en väl ansedd gästtalare runt om i världen och en aktiv skribent i det som rör den narkotikapolitiska sfären. Att Röda Korset, som står på de mest utsattas sida, dessutom stödjer alla former av skademinskande åtgärder för narkomaners hälsa är de facto något som få känner till. Vi vill med nomineringen av Dr Massimo Barra lyfta fram Röda Korsets hållning i denna fråga, som även stöds av Svenska Brukarföreningen.
– Professor Henrik Tham / Professor i kriminologi Stockholms Universitet.
En orädd forskare med stor integritet som haft svårt att få gehör hos etablissemanget.
Hans forskning om narkotikasituationen har inte varit politisk korrekt utifrån den svenska modellen.
Tidigare pristagare:
2003: Professor Emeritus Lars Gunne –
2004: Malmö och Lunds Sprutbyten

MötesAdress: Magnus Ladulåsgatan 3 (Södra stationsområdet) T-Bana Mariatorget eller Buss 4 till Rosenlunds sjukhus.