Om oss

Brukarföreningen Stockholm grundades 2004 och är en organisation som helt består av och vänder sig till alla människor som använder narkotika. Det betyder att vi organiserar personer som använder narkotika, personer med substitutionsbehandling eller annan medicinsk behandling och även människor som använder andra former av narkotiska preparat, såväl legalt som illegalt.

Vår verksamhet är kommunöverskridande och omfattar hela Stockholms län. Vi medverkar också i relevanta samarbetsforum och brukarråd.

Vi har daglig öppet hus-verksamhet och besök av upp till ett 40-tal personer i vår lokal i Slakthusområdet. Här hjälper vi till med allt från stöd/rådgivning till att söka hjälp.

Eftersom många av våra besökare saknar förtroende för myndigheter, hjälper vi till med att upprätta kontakter med sjuk- social och kriminalvård. Vid behov följer vi med som stöd på möten.

Vi villkorar aldrig vår hjälp! Man är välkommen hit oavsett i vilket skick man befinner sig!

Vi har både besökstelefon, besöksdator, och kopiator/skrivare att låna ut.

Tjänster vi erbjuder:

Eller bara kom ner och ta en fika och prata med människor i samma situation!

Klargörande. Brukarföreningen Stockholm och den tidigare Svenska Brukarföreningen är och har alltid varit två olika föreningar, med olika organisationsnummer och ekonomi.

Post- och besöksadress:
Brukarföreningen Stockholm
Livdjursgatan 5A

Organisationsnummer: 80 24 16 - 22 19

Hitta hit:
Tunnelbanan eller Tvärbanan Globen är närmaste kollektivtrafik.

Öppettider:
Alla vardagar 10-16 förutom måndagar 12-16.

Sprututbytet är öppet alla dagar.