Brukarföreningen Stockholm

Rättigheter, harm reduction & empowerment av och för människor som använder narkotika

JULINSAMLING 2022: RÄDDA LIV

HJÄLP OSS RÄDDA LIV!

Årets julinsamling handlar om att rädda liv på olika sätt.

Genom Drogvarningars sociala kanaler når vi tiotusentals användare med livsviktiga varningar om droger och hur man reducerar skador från droger.

Vi postar också idag smittskyddsutrustning som kanyler, sprutor, tablettfilter, koppar, alkosvabbs m.m. Samt även klorintabletter, naloxon och fentanylstickor.

Det vill vi fortsätta med men allt detta kostar pengar som vi måste samla ihop till själva då vi kan endast använda egna medel som vi får genom gåvor eller tjänar in genom föreläsningar och liknande.

Stötta oss så vi kan fortsätta vårt unika arbete med harm reduction (skadlindring) i Sverige.

Alla gåvor oavsett storlek uppskattas lika mycket ❤️

Enklast är att Swisha en gåva till nummer ➡️ 123 531 16 00 (Brukarföreningen Stockholm), men det går också att skänka en gåva på både Instagram och Facebook (se nedan).

Det lila bandet 🟣 i bilden är den internationella symbolen för att förebygga överdoser och uppmärksammas internationellt varje år den 31:a Augusti.

Uppdatering: Stort tack till Johan Svensson på Twitter (@SnilletJohan) som drog igång en insamling till oss baserad på denna som gick ut på att buda hem en Tradera-auktion genom Musikhjälpen, där vi kunde ha vunnit en fika och rundvisning av Riksdagen med f.d. socialminister Lena Hallengren. Johans insamling drog in 10.225kr. men tyvärr lyckades vi inte vinna auktionen, men pengarna kommer istället att specifikt gå till inköp av naloxon och fentanylstickor. Stort Tack igen Johan ❤

Visa detta inlägg på Instagram

Ett inlägg delat av Drogvarningar (@drogvarningar)

Datum: 2022-12-12