Polisen i Linköping fortsätter beslagta våra sprutor

Nu har det hänt igen, för andra gången har polisen i linköping tagit alla våra verktyg som två i föreningen stod och delade ut igår.

Vår ordförande Robert åkte själv till platsen och sa att det inte var olagligt, då sa dom att det gick under knivlagen, något som Robert förnekade och att det är helt lagligt dela ut så länge man inte tar betalt för det. Då frågar dem vad jag hade fått det ifrån.

Han förklarade allting för en annan, rätt ung polis som kom till platsen, och hon sa att hon trodde honom och tyckte att det var jättedumt att dem skulle ta alla verktyg. Hon informerade dock att deras chef hade bestämt att alla verktyg dem hade med sig skulle tas av polisen.

Robert informerade att vi kommer gå vidare med det här, då skrattade dom bara och åkte.

Styrelsen har idag pratat om det och vi kommer antingen göra en JO eller polisanmälan för stöld alternativt egenmäktigt förfarande.

Uppdatering (160603): Vi var på ett jättebra möte med polisen som tyckte vi gjorde ett bra jobb och vi fick tillbakas alla verktyg och blir det problem ska vi ringa han i fortsättningen. Vi fick även det privata telefonnumret till en rätt ung kille som var stationsbefäl. Han sa även att det mest är gamla poliser som lever på nolltolerans mot droger som är jobbiga och det där med knivlagen stämmer inte och något som man hittat på bara för att få ta verktygen.