Sammanfattning v 4 25/1-29/1

Under veckan som gått har vi hunnit med en hel del. Annika hade möte med anhöriga, och ett möte med Saga, Maya och Jenny från Riks. HCV-utbildningar är under planering för vår personal och styrelse. Utbildning kommer även att hållas för våra medlemmar. Mathias, Annika och Ellen som gått Liver or Die, som är en peer to peer-utbildning, är de som håller i utbildningarna här hos oss.

Kikki var inbjuden till riksdagen, där hon tillsammans med Christina Gynnå och Björn Fries reflekterade över en dokumentär, man har under åtta år följt en kvinnlig heroinist i hennes kamp för ett värdigt liv.

Kikki och Annika har även arbetat med en hel del supportärenden under veckan. Linn var på Västermalm mottagningen. Det var inte så många där denna vecka. Linn berättade för oss hur hon lyssnat på vad de berättat och hur hon har en önskan att kunna förändra eller underlätta för dem. De berättar om upplevelser hon själv känner igen. Rosenlund blev inställt denna vecka. Det bygger om och använder för närvarande väntrummet som förråd. Vi hoppas de är klara till nästa fredag, så vi återigen är på plats.

Vi har även haft besök under veckan. Håkan Jörnehed, V och hans företrädare Birgitta Sevefjord från Stockholms läns landsting, var här. Många ämnen diskuterades, bl.a. sprututbyte, naloxon, hemlöshet, föreningens verksamhet.

Mathias har påbörjat ett pressarkiv med material som rör brukarföreningen och vår verksamhet.  Den kommer att finnas tillgänglig både här i lokalen och på hemsidan.

Kikki, Niklas, Annika, Mathias, Ellen, Linn och Bea.