Sammanfattning vecka 3, 18/1-22/1

Måndag:
Det var många som kom och besökte oss idag. Ellen diskuterade behandling med en medlem och några ville ha rådgivning. Kikki och Annika förberedde inför morgondagens möte med bokföringsfirman.

Tisdag:
Kikki började dagen med friskvård.  Vi ska börja med friskvård allihop i personalen. På eftermiddagen var hon på mötet med bokföringsfirman. För oss som jobbade i lokalen, gick dagen som vanligt väldigt snabbt.

Onsdag:
Linn var på Västermalm mottagningen. Det är mycket uppskattat att vi  är där. Och som Linn säger, ”Det känns värdefullt att vara där”. De fikar och pratar om allt möjligt.
Måndag:

Tisdag:

Onsdag:

Kikki och Berne var på myndigheten för vårdanalys, där vi arbetar fram ett ramverk för uppföljning av sociala och medicinska insatser till personer med alkohol/narkotika beroende.

Niklas var på Capio Maria där referensgruppen har möte en gång i månaden.

Torsdag:
Många besök, men ändå en väldigt lugn dag. Markku har på börjat målningen. Lokalen ska fräschas upp.

Fredag:
Vår datorsupport Magnus B kom för att fixa våra datorer, igen. Det har varit många besök. Några ville ha vår hjälp med olika saker, såsom dokument, adresser etc.

Niklas har även i vecken börjat informera oss andra hur vi ska ta HIV-test. Först ut var Ellen som nu kan ta säkra och gratis HIV-tester. Vi har haft besök av en socialantropologstudent som ska skriva sin C uppsats, om hur Sveriges drogpolitik drabbar den enskilde brukaren.  Hon följde även med en av våra medlemmar ut på stan för fältstudier.