Uppdatering om läget i Globen

Vill berätta hur veckorna i Sthlms Brukarförening ser ut för tillfället;

Måndagar; På fm är representanter från oss på Västermalmsmottagningen, bjuder på kaffe och macka/bulle, pratar med folk, kollar upp vad medlemmarna vill att vi ska ta upp på Beroendecentrums brukarråd. Väldigt många anser att utskrivningarna och helgmottagningen är det mest akuta.
På em 1200-1600 har vi sprutbyte i Globen. Även Du som har ett annat ärende, eller bara vill komma in och fika är välkommen.

Vill berätta hur veckorna i Sthlms Brukarförening ser ut för tillfället;

Tisdagar; På fm är vi oftast i Globen – dock inget sprutbyte eftersom vi använder tisd samt to fm till möten (interna och externa) administration samt annat oförutsett, t ex följer med medlemmar tilll olika myndigheter.
På eftermiddagen 1300-1600 är vi på landstingets sprutbyte på St Göran. Vi snackar med folk, samlar info om vad som är bra, dåligt, önskemål om förändringar vilket vi sen tar med de ansvariga för bytet. Vi samlar också in skräp från bytet som – TYVÄRR – finns i närområdet. Det är ju en försöksverksamhet – en av de saker som kan få det att lägga ner är om grannarna upplever för mkt problem – så PLIS alla ni som går där: lämna närområdet innan ni tar era doser! Allt som sker hos närliggande företag, i närliggande parker och IP får bytet skit för! Vore toppen om vi alla kunde agera så att sprutbyte i Sthlm blir permanent! Var rädda om verksamheten!

Onsdagar; Sprutbyte 1200-1600

Torsdagar: Fm i Globen – inget sprutbyte – utan vi arbetar med annat, t ex planering, administration (tex betala räkningar, redovisa skatter) kontakter med myndigheter och vårdgivare.
Em. 1300-1600 finns vi på landstingets sprutbyte på St Göran. Se tisdagar.

Fredagar; fm är vi på Rosenlundsmottagningen 0900-1100. Em sprutbyte i Globen 1200-1500.

Välkomna alla och kontakta gärna mig (0736 – 31 14 90) eller Claes Hellers (08 – 31 14 90) om ni undrar över nåt!

Christina Paulsrud & Personalen på Stockholm Brukarförening