Tagen på bar is

Vår verksamhetsansvarige kommer till jobbet på brukarföreningen efter påsken – 20 min försenad. Det räckte för att en  besökare skulle ta sig rätten att bryta sönder vår ytterdörr, samt en dörr inkl lister inne på kontoret – istället för att som alla normala människor hade gjort, satt sig och väntat.

Detta kostar oss 8000:- i självrisk. Pengar som annars skulle kommit er, medlemmar och besökare till godo.

Tjuven hann inte ut ur lokalen utan blir tagen på bar gärning med kofot och plastpåse i handen, samt en väntande bil (som vi har reg nr på) med sällskap utanför. Han lyckas dock ta sig ut  ur lokalen och fly, men är identifierad.

Polisen som kom kände väl till både bil och ägare, vi känner igen tjuven så det är bara en tidsfråga innan han får göra tid för detta. Vid en ev rättegång ska vi sätta dit honom så det bara visslar, vi polisanmäler alltid brott.

Bytet? Ett fåtal blå kanyler och 20 m pumpar som glömts i en låda och mynten som skänkts av våra besökare.

Vi kommer att lägga ut all info om personen ifråga i takt med att den blir tillgänglig för oss. Känn er fria att att ta ett snack om solidaritet med honom.

När sånt här händer förlorar vi inte bara pengar. Lusten att arbeta ideellt och hjälpa sådana som honom blir minimal och i slutänden kommer vi inte att kunna fortsätta verksamheten för att våra medarbetare helt enkelt har tröttnat.

/ Kikki

Om ni vill skänka en slant för att hjälpa oss betala kostnaderna så är vårat PG-nummer 20 97 79-8