Uppdatering Om Sandra )-;

Talade med Sandras man Mats under dagen – fortfarande inte ett enda spår efter Sandra.

I torsdags 21juni när Mats kom tillbaka med tåget från Stockholm till Borlänge efter att ha besökt SBF i Stockholm under ett dygn, så stog polisen utanför lägenheten och väntade, dom hade också bytt lås i dörren till deras gemensamma lägenhet.

Anledningen var att leta efter ledtrådar, förvisso ett vanligt förfarande i samband med ärenden som detta. Hur som helst: efter två dygn efter att Mats bott på hotell Brage i två dygn (vilket polisen bekostade) så avfördes Mats från alla misstankar och han fick komma hem.

Anledningen till att Mats kom ner till Stockholm var att komma ut från hemmet och få lite lugn och ro – det var ganska hektiskt för Mats under dessa dagar, vilket vi alla förstår, sin fru försvunnen och polisen misstänker ”människorov” vem skulle i det läget må bra….om det nu skulle ha gått att må på ngt annat sätt då omständigheterna var ytterst allvarliga.

Vi på SBF mår liksom Sandras familj (far, barn och andra anhöriga) ytterst dåligt av situationen!

Sandra hade en anställning hos oss sedan 1juni, ett jobb Sandra var glad över att ha fått. Hon skulle vara SBF:s peer educator inom projektet ”Liver or Die – ingen lever utan lever” Hepatit-C den gömda och glömda sjukdomen! Och nu står vi här och har ingen Sandra, vi önskar att hon nu kommer hem, så att Mats och barnen kan komma vidare i sina liv, och Sandra kan komma igång med sitt jobb.

Så länge hon inte är hemma/funnen så finns det faktiskt hopp, förhoppningsvis gömmer hon sig någonstans – håll tummarna för att Sandra ska komma hem välbehållen till sin familj.

Något som är jobbigt i sammanhanget är att Mats och Sandra gifte sig för ca: 2 månader sedan, men hur det än går så har dom inför vittnen bedyrat sin kärlek inför varandra.

Slutligen: Hur tror ni kliniken behandlat Mats? Man tror att dom kanske skulle vara smarta i denna situation, men icke. Enligt Mats så måste han komma till kliniken oftare än tidigare så att dom kan hålla koll på honom – hålla koll=urinprover! Man hade hoppats att dom skulle ha sagt: Mats om du behöver vår hjälp eller vill ha stöd, kontakta oss. Men icke: igen är det som hänt sekundärt, rena urinprover är det primära. Men det är som vanligt, när vi ber om ngn hjälp så kommer det sekundärt, ditt knarkande är första fokus.

Love, peace and Solidarity…….

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *