Sörmlands BF (Katrineholm) och Skellefteås BF startar lokalföreningar!

Grattis Södermanland (Katrineholm, Nyköping etc) samt Skellefteås BF som båda gör nystarter!

Brukarföreningen består enbart om dom vi talar om, alltså vi de som använder narkotika och det oberoende om de är illegala eller legala sådana. Vi vet att en andra föreningar som för övrigt gör tappra försök att kalla sig brukarföreningar men styrs av ickebrukare gör sina tappra försök att locka brukare att starta brukarföreningar i dessa städer, men snälla ni, lägg er kraft på att formulera era frågor utifrån er ideologi. SBF bygger våra frågor på empirisk erfarenhet och det i sin tur är sanningen, våra erfarenheter styr våra frågor istället för en ideologi!

Nästan alla föreningar på den narkotikapolitiska bidragsarenan har en övertro å att vård och behandling på något sätt är det som för oss är viktigast – men hur fel ni har, för oss handlar det enbart om konsumentinflytande. Om sedan vården skulle bli bättre så är det endast en bieffekt av vårt inflytande.

Brukare runt om i landet ock det oavsett du är i substitutionsbehandling eller ej – anslut er till SBF, ensam svag tillsammans stark – ni driver alltid era frågor utifrån egen erfarenhet och inte på sådant icke brukare säger till er att ”tycka”.

Mvh Berne