Ett brev från en medlem!

Till Brukarföreningen:
Ni är verkligen duktiga. Jag känner mig stolt över att ni finns kvar efter alla år av motstånd och uppförsbackar och ert arbete. Ni har pondus och trovärdighet som när ni framför våra krav kommer att göra att föreningen framstår som något att respektera och lyssna på.

Detta behövs då det finns stor rädsla för kontaktmän och läkare som kan i princip hota med vilka "regler" som helst. Samt att man skrivt på fullmakt att metateamet får läsa ens journaler från vilken läkare som helst. Eller har jag fel nu? Skrev man inte på en sån när man började?

Jag fick mig en skopa av hon som var chef under XX förut, kommer inte ihåg namnet men jag sa att jag hade legalförskrivning av metadon. Hon menade då att det fick jag inte säga utan det heter metadonbehandling eller läkemedelsassisterad behandling! "Behandling" och inte legalknarkare" – behandling av Vad?

Till Brukarföreningen:

Men jag anser att jag är legalare och att det är metadonet och tiden som fått "såren att läka" och inte en massa urinprover och korkad och rigid personal som tutats i en massa moraliskt dravel.

Att ha någon form av direktkontakt skulle nog vara tillfredställande för många eftersom teamen inte inbjuder till diskussioner när man träffas. Är detta möjligt? Jag vet inte vad ni har för bandbredd och lina till hemsidan.